Presentation av mig

Här kan du som användare berätta om dig själv.

Presentation av mig

Inläggav admin_peter » ons 30 mar 2011, 23:30

Hej!

Mitt namn är Peter Sundin.

Jag är utbildad teknologie magister inom området inbyggda elektronik och datorsystem från
Tekniska Högskolan i Jönköping och har efter min examen haft en projektanställning hos SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut i Borås. Genom min långa utbildning och mitt brinnande intresse för elektronik har jag skaffat mig gedigen kompetens inom området inbyggda system.

Magisteruppsatsen jag gjorde åt SP gick ut på att utveckla ett nytt och kundanpassat datorgränssnitt till en ultraljuds flödesmätare. Projektet gav erfarenheter av C-programmering, signal/protokollanalys samt hårdvarukonstruktion. Uppsatsen finns att hämta på - http://hj.divaportal.org/smash/record.j ... diva2:4670

Exjobbet för min kandidatexamen gick ut på att konstruera en In Circuit Emulator i VHDL med ett universellt och konfigurerbart CPU-gränssnitt. Projektet gav erfarenhet av mikrodatorsystem samt hårdvaruutveckling i VHDL.

Under min utbildning på Tekniska Högskolan i Jönköping har jag läst modellering i språk som SDL och UML, hårdvaruutveckling i VHDL, datakommunikation med t ex CAN och I2C samt programmering i C och Assembler. Flera av kurserna har avslutats med att vi har fått genomföra ett projekt där vi ofta har fått komma med egna förslag.

Tiden mellan anställningar har jag ägnat åt arbete med egna elektronikprojekt, laborationer och självstudier. Test- och mätteknik, programmering (främst i C), displayteknik samt schemaritning, layout och tillverkning av kretskort är några exempel på områden jag är mycket intresserad av att arbeta med.

I mina egna projekt använder jag ofta seriell datakommunikation t.ex. I2C, SPI och CAN. Jag har genom arbete med egna projekt och laborationer på fritiden skaffat mig stor erfarenhet av hård- och mjukvarukonstruktion för inbyggda system samt olika displaytekniker t.ex. VFD, LCD och LED.

Jag har genom besök på elektronikmässor skaffat mig erfarenhet och vana av att knyta kontakter med konsultföretag, komponenttillverkare och distributörer.

Från och med 2011-04-04 är jag egen företagare och driver företaget TMCS Engineering.

TMCS Engineerings affärsidé är utveckling och försäljning av produkter för test-, mät- och styrsystem samt konsulttjänster med utveckling och installation av kundanpassade lösningar. Mitt företag erbjuder även företag och privatpersoner hjälp med installation av infrastruktur för nätverk med bl.a. kabeldragning och montering av väggrack, patchpaneler, ledningskanaler m.m.

Mina främsta personliga egenskaper är drivkraftig, glad, utåtriktad, ärlig, pålitlig och punktlig.

Fritidsintressen är fotografering, trädgårdsarbete, odling, träna, dansa, fiske och umgås med min flickvän.

Med vänliga hälsningar

Peter Sundin
admin_peter
Webbplatsadministratör

Återgå till Presentationer